Dionysus Media blev grundlagt i august 2009 (som organisationen Dionysos’ Disciple), i forbindelse med filmatiseringen af Ditte Svanes teaterforestilling “Sofa”.

Den primære grund til at selskabet så dagens lys, er hverken storslået, romantisk eller dragende – der lå ikke nogen stor filosofi bag, store tanker om produktionsmetoder, kunst eller kultur. “Sofa”-produktionens instruktør og producent, Stefan Pellegrini, kunne ikke finde et godt selskab eller en distributør til den færdige film. Han grundlage derfor selskabet, som skulle stå bag filmen.

I selskabets første 4 år, fungerede Dionysus Media semi-professionelt og med kærligheden til skuespil, følelser samt historieformidling i centrum. Fokus var ikke på professionelle produktionelle ydelser, men på skabelsen af et netværk for kreative ildsjæle – et netværk som Dionysus Media stadigvæk benytter den dag i dag.

Man ønskede at undgå flere situationer, som den man havde befundet sig i under produktionen af “Sofa”. Det skulle være let at producere under en samlet fane. Fra 2009 og frem til 2013, var det derfor Dionysus Medias og engageredes interesse, at styrke samarbejde og kommunikation, ikke kun imellem udøvere i det semiprofessionelle lag, men også mellem talentmassen og det etablerede professionelle miljø. Det skulle være lettere for kreative ildsjæle at komme frem, og blive set.

Fra 2013 og frem, blev flere og flere af Dionysus Media engagerede færdiguddannet indenfor forskellige kreative fag. Langsomt overgik Dionysus Media, fra at være et netværk med interesse i at samle de kreative teatrale medier, og deres engagerede, til at være et selskab med en klar interesse i at gøre kreativiteten til en levevej.

At hjælpe og støtte, er vores forpligtigelse
Dionysus Media sætter stadigvæk en kæmpe ære i at hjælpe og uddanne talenter. At skabe grobund mellem talentmassen og den professionelle teater/film/spil-branche, er en kilde til glæde for os. De kreative fag er ikke altid nemme – og vi har alle sammen skuespille starte et sted! Vi netværker stadigvæk – og alle kreative sjæle, er altid velkommen til en snak.

Vores logo(er) fortæller en historie
Dionysus Medias første logo forestiller en levende flamme. Flammen er et billede på ildsjælen det bor i det kreative sind, og som får individet til at kæmpe for et mål. I logoet ligger det evige gåpåmod og viljen til at skabe – uanset udfordringerne. I 2014, i forbindelse med produktionen af filmen “Bokser”, fik Dionysus Media produceret et nyt logo. Logoet, og den dertilhørende animation, indeholder et billede fra selskabets første produktion, “Os To”, filmatiseringen af “Sofa”. Filmen, som tog fire år at lave, var en stor udfordring at få færdigproduceret. Økonomisk, produktionelt og tidsmæssigt var filmen en psykisk udfordring. Vores andet logo danner dermed det samme budskab som det første – man må kæmpe for sine drømme og sit mål.

Da vi i januar 2017 skiftede navn fra Dionysos’ Disciple til Dionysus Media, valgte vi på ny at skifte logo (forhåbentligt for sidste gang)! Foruden vores primære logo, har vi idag også vores Social Media-identitet med sit helt eget logo; DIODIA. En bogstavelig og grafisk sammentrækning af vores primære navn og logo. Dertil er Diodia det videnskabelige navn på en meget genstridig nordamerikansk ukrudtsplante; Buttonweed. Den lille plante er kendt for sin evne til poppe op over alt – en fighter som man ikke bare sådan slipper af med. Det identificerer vi os gerne med! Endelig, når Dionysos jagtede de kunstneriske ekstaser, var den kære teatergud absolut ikke kendt for at holde sig tilbage i forhold til rusmidlerne (weed). Det må han dog, trods alt, selv ligge og rode med.

Fra 2015 beskæftiger Dionysus Media sig primært med udvikling og præ-produktion, med udgangspunkt i storytelling og kommunikation.

logoer