Ved Dionysus Media arbejder vi med storytelling og produktion i en temmelig bred forstand. Det gør vi fordi at vi er nørder, og fordi vi ser en interesse i at forstå mediekommunikation og udvikling i en større sammenhæng. Vi mener selv at der er flere rigtig gode grunde til at du skal tilknytte os til dit projekt. Lad os her forsøge at komme omkring nogle stykker. 

1) Vores erfaring: Vi arbejder med de største
Vi udvikler historier og koncepter med baggrund i mange års erfaring. Dionysus Media har skrevet historier og ydet konsulent- og udviklingshjælp til flere af de største film- og spilselskaber i Danmark. Hver eneste opgave styrker os og vores faglige spændvidde.

Vi brænder for underholdning og kunst igennem de teatrale medier (teater, film og spil), og vi forstår hvordan storytelling og kommunikation gør sig på tværs af disse medier og platforme. Vores erfaring strækker sig fra spillefilm over dokumentarfilm til mobilspil og kunstinstallationer.

2) Vores bredde: fra tekst til produktion
Vi er kreative og kommunikative fortællere, med muligheden for at “upsize” til reel produktion. Lad os for nemhedens skyld sige, at vi er en bevidst kombination af producer-, forfatter-, dramaturg-, produktionsleder- og instruktørrollen. Det sikre dig en rød tråd og en både administrativ, kunstnerisk og produktionel sikkerhed og bevidsthed fra start til slut.

Med et ønske om at styrke narrativitet og kreativ formidling, beskæftiger vi os ikke kun med film, teater og spil, men også med TV, reklame, transmedia, crosmedia og new media. Vores primære fokusområder ligger i film- og teaterproduktion, men vi arbejder lige så ofte med udvikling og strukturer samt koncepter og fortællinger til stort set alle medier. Vi yder dramaturgisk rådgivning, skaber universer (IP’er) og sikrer en funktionalitet i kommunikationen af såvel fiktionens- som virkelighedens storytelling.

3) Vores brancheforståelse: Vi er med på noderne
Med vores brancheforståelse og store netværk, taler vi ikke kun ud til et publikum, men også til mediebranchen i sig selv! Vi har således arrangeret konferencer og debatter for medie- og kunstbranchen, og ved hvordan de mange fag arbejder og fungere. Vi deltager i branchemøder og er med til at uddanne fremtidens talenter. Vi følger med i brancherne, og vi er opdateret.

4) Vi er produktbevidste: Vi forstår at kommunikere både det kommercielle og kunsten 
Uanset om vi arbejder med en horrorfilm, udviklingen af et TV-program, et spil, eller et transmedia-projekt med interaktive elementer, så sætter vi en ære i at skabe en perfekt struktur og kommunikation for det enkelte produkt. Vi er i stand til at agere med både kunstneriske behov og ønsker i fokus, og med et forretningsperspektiv for øje.

Hvad end her er tale om udviklingen af en teatral fortælling, eller en reklame, og dermed en bevidstgørelse af et budskab og et produkt, er vi opmærksomme på afsenderens intention, mål og ønske. Ved kommercielle opgaver, kan vi derfor let optimere den kreative og kommunikative proces og funktionalitet, med det udgangspunkt, at ramme afsenderens og produktets målgruppe.